Zwroty, gwarancja i reklamacje
Gwarancja i reklamacje
W przypadku zakupów indywidualnych każdy towar objęty jest gwarancją 24 miesięcy. Jeśli wystąpią trudności w korzystaniu z zakupionego mebla, prosimy o zastanowienie się, z czego mogą one wynikać: być może jest to problem związany z nieprawidłowym montażem lub pielęgnacją? Niestety, takie sytuacje nie zostaną uznane w przypadku reklamacji, ale zawsze można liczyć na naszą pomoc – odpowiednio doradzimy, by uniknąć niechcianych uszkodzeń! Produkty kupione w e-sklepie PRmeble są nowe (produkowane na zamówienie), a błędy w trakcie produkcji pojawiają się bardzo rzadko – w trakcie użytkowania mebla można zgłosić się do nas z takim problemem poprzez formularz, który znajduje się poniżej.
W ciągu 14 dni odpowiemy na Państwa wiadomość! Jeśli wada produktu jednoznacznie wynikać będzie z błędu produkcyjnego (a nie z nieprawidłowego użytkowania mebla przez klienta), zaproponujemy jedno z rozwiązań:
- pomoc telefoniczną,
- naprawę na miejscu (jeśli będzie to możliwe) lub u producenta,
- wymianę towaru,
- odbiór mebla i zwrot pieniędzy.
1. Zdemontowanie mebla
Jeśli zdążyli już Państwo odpakować i złożyć mebel, a nie spełnia on oczekiwań, prosimy o zdemontowanie go do stanu, w jakim przyjechał. Służymy pomocą, jeśli pojawią się w tym trudności! 🙂
2. Przygotowanie mebla do odbioru
Produkt powinien być odpowiednio opakowany do drogi powrotnej – nie wymagamy tutaj oryginalnego opakowania (wystarczą kartony i folia, którymi dysponujecie Państwo w domu). Ważne, by mebel nie uszkodził się w ponownym transporcie m.in. przez uderzenia, otarcia czy warunki atmosferyczne.
3. Wyniesienie mebla przed budynek
Kierowca nie ma obowiązku wchodzenia do budynku po produkt i znoszenia go. Jeśli nie przygotujecie Państwo mebla do reklamacji (zdemontowanie, opakowanie i wyniesienie z budynku), możemy nie zgodzić się na jego odebranie! To niestety znacznie opóźni całą sprawę, w tym zwrócenie kwoty zamówienia.
Przy naprawie towaru u producenta, wymianie lub odbiorze ze zwrotem pieniędzy konieczne jest przygotowanie mebla do ponownego transportu! Jeśli mebel nie będzie przygotowany (zdemontowany, opakowany i wyniesiony z budynku – szczegóły powyżej), możemy nie zgodzić się na jego odebranie! To niestety znacznie opóźni Państwa zgłoszenie reklamacyjne!
Odnośnie zwrotu pieniędzy, odbywa się on nie później niż 14 dni od dnia uznania reklamacji. Zwracamy wszystkie dokonane przez klienta płatności! Zwrotu płatności dokonujemy przy użyciu takich samych metod, jakie zostały przez Państwa wybrane przy zakupie (np. poprzez przelew elektroniczny lub gotówkę przy odbiorze zamówienia) – chyba, że wspólnie ustalimy inaczej. Nie zwracamy kosztów opakowania zwróconego mebla oraz kosztów, które klient poniósł sam, a których propozycja nie wyszła z naszej strony (np. samodzielna próba naprawy produktu).
Reklamacja dla nikogo nie jest wygodną sytuacją – służymy jednak pomocą, by wszystko przebiegło sprawnie, w jak najlepszych warunkach! 🙂
Formularz Reklamacji
Zwroty
Każdy indywidualny klient ma możliwość zwrotu towaru bez podania przyczyny w ciągu 14 dni od dnia dostawy mebla pod wskazany w zamówieniu adres.
Zwrotowi wedle Regulaminu PRmeble nie podlegają:
- “rzeczy nieprefabrykowane, wyprodukowane według specyfikacji Konsumenta lub służące zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb”, czyli produkty zaprojektowane indywidualnie przez klienta, które w znacznym stopniu odbiegają od stałej oferty sklepu
- “świadczenie usług, jeżeli Sprzedawca wykonał w pełni usługę za wyraźną zgodą Konsumenta, który został poinformowany przed rozpoczęciem świadczenia, że po spełnieniu świadczenia przez Sprzedawcę utraci prawo odstąpienia od umowy”, czyli produkty, w których opisie zawarta jest informacja o tym, że nie ma możliwości ich zwrotu (to dotyczy m.in. przygotowania i wysyłki próbek tkanin)
W odpowiedzi na Oświadczenie zaproponujemy termin odebrania od Państwa produktu. Jakie warunki trzeba do czego czasu spełnić?
1. Zdemontowanie mebla
Jeśli zdążyli już Państwo odpakować i złożyć mebel, a nie spełnia on oczekiwań, prosimy o zdemontowanie go do stanu, w jakim przyjechał. Służymy pomocą, jeśli pojawią się w tym trudności! 🙂
2. Przygotowanie mebla do odbioru
Produkt powinien być odpowiednio opakowany do drogi powrotnej – nie wymagamy tutaj oryginalnego opakowania (wystarczą kartony i folia, którymi dysponujecie Państwo w domu). Ważne, by mebel nie uszkodził się w ponownym transporcie m.in. przez uderzenia, otarcia czy warunki atmosferyczne.
3. Wyniesienie mebla przed budynek
Kierowca nie ma obowiązku wchodzenia do budynku po produkt i znoszenia go. Jeśli nie przygotujecie Państwo mebla do zwrotu (zdemontowanie, opakowanie i wyniesienie z budynku), możemy nie zgodzić się na jego odebranie! To niestety znacznie opóźni całą sprawę, w tym zwrócenie kwoty zamówienia.
Nie później niż 14 dni od dnia potwierdzenia otrzymania i uznania oświadczenia, zwracamy wszystkie dokonane przez klienta płatności (w tym koszty dostarczenia zamówienia)! Zwrotu płatności dokonujemy przy użyciu takich samych metod, jakie wybrali Państwo podczas wyboru sposobu płatności (np. poprzez przelew elektroniczny lub gotówkę przy odbiorze zamówienia) – chyba, że wszyscy będziemy zadowoleni z innego sposobu zwrotu kosztów. Nie zwracamy kosztów opakowania oraz kosztów, które klient poniósł sam, a których propozycja nie wyszła z naszej strony (np. próba zwrócenia zamówienia na własną rękę, bez złożenia oświadczenia).
Koszty zwrotu pokrywa Kupujący!!