Regulamin Strony oraz sklepu internetowego Prmeble.com.pl
§ 1
Postanowienia wstępne
1. Sklep
internetowy Prmeble, dostępny pod adresem internetowym www.prmeble.com.pl,
prowadzony jest przez Przemysława Rybickiego siedzibą w: Szalonka 33b, 63-645
Łęka Opatowska, nr REGON: 366132672, NIP: 6191985960.
2. Niniejszy
Regulamin skierowany jest zarówno do Konsumentów, jak i do Przedsiębiorców
korzystających ze Sklepu i określa zasady korzystania ze Sklepu internetowego
oraz zasady i tryb zawierania Umów Sprzedaży z Klientem na odległość za
pośrednictwem Sklepu.
§ 2
Definicje
1. Konsument –
osoba fizyczna zawierająca ze Sprzedawcą umowę w ramach Sklepu, której
przedmiot nie jest związany bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub
zawodową.
2. Sprzedawca –
Prmeble.com.pl z siedzibą w: Szalonka 33b, 63-645 Łęka Opatowska, nr REGON:
366132672, NIP: 6191985960.
3. Klient – każdy
podmiot dokonujący zakupów za pośrednictwem Sklepu.
4. Przedsiębiorca –
osoba fizyczna, osoba prawna i jednostka organizacyjna niebędąca osobą prawną,
której odrębna ustawa przyznaje zdolność prawną, wykonująca we własnym imieniu
działalność gospodarczą, która korzysta ze Sklepu.
5. Sklep – sklep
internetowy Prmeble prowadzony przez Sprzedawcę pod adresem internetowym www.prmeble.com.pl.
6. Umowa zawarta na
odległość – umowa zawarta z Klientem w ramach zorganizowanego systemu
zawierania umów na odległość (w ramach Sklepu), bez jednoczesnej fizycznej
obecności stron, z wyłącznym wykorzystaniem jednego lub większej liczby środków
porozumiewania się na odległość do chwili zawarcia umowy włącznie.
7. Regulamin –
niniejszy regulamin Sklepu.
8. Zamówienie –
oświadczenie woli Klienta składane za pomocą Formularza zamówienia i
zmierzające bezpośrednio do zawarcia Umowy Sprzedaży Produktu lub Produktów ze
Sprzedawcą.
9. Konto – konto klienta
w Sklepie, w którym gromadzone są dane podane przez Klienta oraz informacje o
złożonych przez niego Zamówieniach w Sklepie.
10. Formularz
rejestracji – formularz dostępny w Sklepie, umożliwiający utworzenie Konta.
11. Formularz
zamówienia – interaktywny formularz dostępny w Sklepie umożliwiający złożenie
Zamówienia, w szczególności poprzez dodanie Produktów do Koszyka oraz
określenie warunków Umowy Sprzedaży, w tym sposobu dostawy i płatności.
12. Koszyk
– element oprogramowania Sklepu, w którym widoczne są wybrane przez Klienta
Produkty do zakupu, a także istnieje możliwość ustalenia i modyfikacji danych
Zamówienia, w szczególności ilości produktów.
13. Produkt
– dostępna w Sklepie rzecz ruchoma/usługa będąca przedmiotem Umowy Sprzedaży
między Klientem a Sprzedawcą.
14. Umowa
Sprzedaży – umowa sprzedaży Produktu zawierana albo zawarta między Klientem a
Sprzedawcą za pośrednictwem Sklepu internetowego. Przez Umowę Sprzedaży rozumie
się też – stosowanie do cech Produktu – umowę o świadczenie usług i umowę o
dzieło.
§ 3
Kontakt ze Sklepem
1. Adres
Sprzedawcy: Szalonka 33b, 63 – 645 Łęka Opatowska
2. Adres e-mail
Sprzedawcy: kontakt@prmeble.com.pl
3. Numer telefonu
Sprzedawcy: 533 881 828
4. Numer rachunku
bankowego Sprzedawcy:
5. Klient może
porozumiewać się ze Sprzedawcą za pomocą adresów i numerów telefonów podanych w
niniejszym paragrafie.
6. Klient może
porozumieć się telefonicznie ze Sprzedawcą od poniedziałku do piątku w
godzinach 8:00-16:00.
§ 4
Wymagania techniczne
1. Do korzystania
ze Sklepu, w tym przeglądania asortymentu Sklepu oraz składania Zamówień na
Produkty, niezbędne są:
- urządzenie końcowe z dostępem do sieci Internet i przeglądarką
internetową,
- aktywne konto poczty elektronicznej (e-mail),
- włączona obsługa plików cookies,
§ 5
Informacje ogólne
1. Sprzedawca w
najszerszym dopuszczalnym przez prawo zakresie nie ponosi odpowiedzialności za
zakłócenia w tym przerwy w funkcjonowaniu Sklepu spowodowane przez dewelopera,
niedozwolonym działaniem osób trzecich lub niekompatybilnością Sklepu
internetowego z infrastrukturą techniczną Klienta.
2. Przeglądanie
asortymentu Sklepu nie wymaga zakładania Konta. Składanie Zamówień przez
Klienta na Produkty znajdujące się w asortymencie Sklepu możliwe jest po
założeniu Konta zgodnie z postanowieniami § 6 Regulaminu albo przez
podanie niezbędnych danych osobowych i adresowych umożliwiających realizację
Zamówienia bez zakładania Konta.
3. Ceny podane w
Sklepie są podane w polskich złotych i są cenami brutto (uwzględniają podatek
VAT).
4. Na końcową
(ostateczną) kwotę do zapłaty przez Klienta składa się cena za Produkt oraz
koszt dostawy (w tym opłaty za transport, dostarczenie i usługi pocztowe), o
której Klient jest informowany na stronach Sklepu w trakcie składania
Zamówienia, w tym także w chwili wyrażenia woli związania się Umową Sprzedaży.
§ 6
Zakładanie Konta w Sklepie
1. Aby założyć
Konto w Sklepie, należy wypełnić Formularz rejestracji. Niezbędne jest podanie
następujących danych: adresu e-mail oraz wybranego hasła.
2. Założenie Konta
w Sklepie jest darmowe.
3. Logowanie się na
Konto odbywa się poprzez podanie adresu e-mail i hasła ustanowionych w
Formularzu rejestracji.
4. Klient ma
możliwość w każdej chwili, bez podania przyczyny i bez ponoszenia z tego tytułu
jakichkolwiek opłat usunąć Konto poprzez wysłanie stosownego żądania do
Sprzedawcy za pośrednictwem poczty elektronicznej.
§ 7
Zasady składania Zamówienia
1. W celu złożenia
Zamówienia należy:
- zalogować się do Sklepu (opcjonalnie),
- wybrać Produkt będący przedmiotem Zamówienia, a następnie kliknąć
przycisk “Wybierz opcje
- zalogować się lub skorzystać z możliwości złożenia Zamówienia bez
rejestracji,
- wybrać sposób dostarczenia Produktu i płatności,
- jeżeli wybrano możliwość złożenia Zamówienia bez rejestracji –
wypełnić Formularz zamówienia poprzez wpisanie danych odbiorcy Zamówienia
oraz adresu, na który ma nastąpić dostawa Produktu, wpisać dane do
faktury, jeśli są inne niż dane odbiorcy Zamówienia,
- zaakceptować warunki Regulaminu,
- potwierdzić Zamówienie w Podsumowaniu zakupów poprzez przycisk
“Zamawiam i płacę”.
§ 8
Oferowane metody dostawy oraz płatności
1. Klient może
skorzystać z następujących metod dostawy Produktu:
- dostawa transportem Sklepu lub firmą transportową współpracującą ze
Sklepem
2. Klient może
skorzystać z następujących metod płatności:
- płatność przy odbiorze gotówką za pobraniem (lub przelewem tradycyjnym
na konto Sprzedawcy, jeśli strony tak ustalą)
- płatności elektroniczne Przelewy24
- płatność ratalna
3. Szczegółowe
informacje na temat metod dostawy oraz akceptowalnych metod płatności znajdują
się na stronie Sklepu w zakładce sposoby płatności
§ 9
Wykonanie umowy sprzedaży
1. Zawarcie Umowy
Sprzedaży między Klientem a Sprzedawcą następuje po uprzednim złożeniu przez
Klienta Zamówienia za pomocą Formularza zamówienia w Sklepie internetowym
zgodnie z § 7 Regulaminu.
2. Po złożeniu
Zamówienia Sprzedawca niezwłocznie potwierdza jego otrzymanie oraz jednocześnie
przyjmuje Zamówienie do realizacji. Potwierdzenie otrzymania Zamówienia i jego
przyjęcie do realizacji następuje poprzez przesłanie przez Sprzedawcę Klientowi
stosownej wiadomości e-mail na podany w trakcie składania Zamówienia adres
poczty elektronicznej Klienta, która zawiera co najmniej oświadczenia Sprzedawcy
o otrzymaniu Zamówienia i o jego przyjęciu do realizacji oraz potwierdzenie
zawarcia Umowy Sprzedaży. Z chwilą otrzymania przez Klienta powyższej
wiadomości e-mail zostaje zawarta Umowa Sprzedaży między Klientem a Sprzedawcą.
3. W przypadku
wyboru przez Klienta:
- płatności elektronicznych, Klient zobowiązany jest do dokonania
płatności niezwłocznie po złożeniu Zamówienia – w przeciwnym razie
Zamówienie zostanie anulowane.
- płatności gotówką za pobraniem przy odbiorze przesyłki, Klient
obowiązany jest do dokonania płatności przy odbiorze przesyłki (chyba, że
strony ustalą inaczej).
- płatności ratalnej – płatność odbywa się za pośrednictwem Banku.
4. Produkt zostanie
wysłany przez Sprzedawcę w terminie wskazanym w jego opisie, w sposób wybrany
przez Klienta podczas składania Zamówienia. W przypadku zamówienia Produktów o
różnych terminach dostawy, terminem dostawy jest najdłuższy podany termin
(chyba, że strony ustalą inaczej).
5. Początek biegu
terminu dostawy Produktu do Klienta liczy się w następujący sposób:
- W przypadku wyboru przez Klienta sposobu płatności za pobraniem – od
dnia zawarcia Umowy Sprzedaży.
- W przypadku wyrażenia zgody Sklepu na dokonanie przez Klienta
płatności za pomocą przelewu tradycyjnego – od dnia uznania rachunku
bankowego Sprzedawcy.
- W przypadku wyboru przez Klienta płatności elektronicznej – od dnia
uznania rachunku bankowego Sprzedawcy.
- W przypadku wyboru przez Klienta sposobu płatności ratalnej – od
dnia pozytywnego przyjęcia wniosku i poinformowania o tym Sklepu przez Bank.
6. Dostawa Produktu
odbywa się wyłącznie na terenie Polski.
7. Dostawa Produktu
do Klienta jest odpłatna, chyba że Umowa Sprzedaży stanowi inaczej. Koszty
dostawy Produktu (w tym opłaty za transport, dostarczenie i usługi pocztowe) są
wskazywane Klientowi na stronach Sklepu internetowego w zakładce sposoby
płatności oraz
w trakcie składania Zamówienia.
§ 10
Prawo odstąpienia od umowy
1. Konsument może w
terminie 14 dni odstąpić od Umowy Sprzedaży bez podania jakiejkolwiek
przyczyny.
2. Bieg terminu określonego
w ust. 1 rozpoczyna się od dostarczenia Produktu Konsumentowi.
3. Konsument może
odstąpić od Umowy, składając Sprzedawcy oświadczenie o odstąpieniu od Umowy. Do
zachowania terminu odstąpienia od Umowy wystarczy wysłanie przez Konsumenta
oświadczenia przed upływem tego terminu do Sklepu Prmeble drogą elektroniczną
na adres kontakt@prmeble.com.pl . Wzór Oświadczenia odstąpienia od umowy
znajduje się w załączniku nr 1 niniejszego Regulaminu.
4. W przypadku
przesłania oświadczenia przez Konsumenta drogą elektroniczną, Sprzedawca
prześle Konsumentowi na podany przez Konsumenta adres e-mail potwierdzenie
otrzymania oświadczenia o odstąpieniu od Umowy.
5. Skutki
odstąpienia od Umowy:
- W przypadku odstąpienia od Umowy zawartej na odległość Umowę uważa się
za niezawartą.
- W przypadku odstąpienia od Umowy Sprzedawca zwraca Konsumentowi
niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia potwierdzenia
otrzymania i uznania oświadczenia Konsumenta o odstąpieniu od Umowy,
wszystkie dokonane przez niego płatności, w tym koszty dostarczenia
rzeczy, z wyjątkiem dodatkowych kosztów poniesionych przez Konsumenta,
które nie są opisane w niniejszym Regulaminie, a które nie oferował
Sprzedawca. Sprzedawca nie ponosi również kosztów przygotowania (tj. ponownego
opakowania i wyniesienia mebla z budynku) Produktu do odbioru od
Konsumenta. W przypadku nieprzygotowania Produktu przez Konsumenta do
odbioru przez Sprzedawcę, Sprzedawca ma prawo do nieodebrania Produktu, a
przez to do wydłużenia terminu zwrotu kosztów, tj. wstrzymania się ze
zwrotem płatności.
6. Zwrotu płatności
Sprzedawca dokona przy użyciu takich samych metod płatności, jakie zostały
przez Konsumenta użyte w pierwotnej transakcji, chyba że Konsument wyraźnie
zgodził się na inne rozwiązanie, które nie będzie się wiązało dla niego z
żadnymi kosztami.
7. Prawo do
odstąpienia od Umowy zawartej na odległość nie przysługuje Konsumentowi w
odniesieniu do Umowy:
- w której przedmiotem świadczenia jest rzecz nieprefabrykowana,
wyprodukowana według specyfikacji Konsumenta lub służąca zaspokojeniu jego
zindywidualizowanych potrzeb.
- o świadczenie usług, jeżeli Sprzedawca wykonał w pełni usługę za
wyraźną zgodą Konsumenta, który został poinformowany przed rozpoczęciem
świadczenia, że po spełnieniu świadczenia przez Sprzedawcę utraci prawo
odstąpienia od umowy.
8. Szczegółowe
informacje na temat odstąpienia od Umowy znajdują się na stronie Sklepu w
zakładce zwroty, gwarancja i reklamacje
§ 11
Reklamacja i gwarancja
1. Umową Sprzedaży
objęte są nowe Produkty.
2. Sprzedawca jest
obowiązany dostarczyć Klientowi rzecz wolną od wad.
3. W przypadku
wystąpienia wady zakupionego u Sprzedawcy towaru Klient ma prawo do reklamacji
w oparciu o przepisy dotyczące rękojmi w kodeksie cywilnym.
4. Reklamację
należy zgłosić do Sklepu Prmeble drogą elektroniczną na adres kontakt@prmeble.com.pl
Zaleca się, aby w reklamacji zawrzeć m.in. zwięzły opis wady, okoliczności (w
tym datę) jej wystąpienia, dane Klienta składającego reklamację oraz żądanie
Klienta w związku z wadą towaru.
5. Sprzedawca
ustosunkuje się do żądania reklamacyjnego nie później niż w terminie 14 dni.
Jeżeli Sprzedawca nie ustosunkuje się do żądania reklamacyjnego w terminie 14
dni, uważa się, że żądanie Klienta uznał za uzasadnione.
6. Na wszystkie
produkty Sklepu Prmeble udzielona jest 24-miesięczna gwarancja, liczona od daty
otrzymania Produktu przez Konsumenta.
7. Szczegółowe
informacje na temat reklamacji znajdują się na stronie Sklepu w zakładce zwroty,
gwarancja i reklamacje
§ 12
Pozasądowe sposoby rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń
1. Szczegółowe
informacje dotyczące możliwości skorzystania przez Konsumenta z pozasądowych
sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń oraz zasady dostępu do
tych procedur dostępne są w siedzibach oraz na stronach internetowych
powiatowych (miejskich) rzeczników konsumentów, organizacji społecznych, do
których zadań statutowych należy ochrona konsumentów, Wojewódzkich
Inspektoratów Inspekcji Handlowej oraz na stronach internetowych Urzędu Ochrony
Konkurencji i Konsumentów.
2. Konsument
posiada następujące przykładowe możliwości skorzystania z pozasądowych sposobów
rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń:
- Konsument uprawniony jest do zwrócenia się do stałego polubownego sądu
konsumenckiego, o którym mowa w art. 37 ustawy z dnia 15 grudnia 2000 r. o
Inspekcji Handlowej (Dz.U. z 2014 r. poz. 148 z późn. zm.), z wnioskiem o
rozstrzygnięcie sporu wynikłego z Umowy zawartej ze Sprzedawcą.
- Konsument uprawniony jest do zwrócenia się do wojewódzkiego inspektora
Inspekcji Handlowej, zgodnie z art. 36 ustawy z dnia 15 grudnia 2000 r. o
Inspekcji Handlowej (Dz.U. z 2014 r. poz. 148 z późn. zm.), z wnioskiem o
wszczęcie postępowania mediacyjnego w sprawie polubownego zakończenia
sporu między Konsumentem a Sprzedawcą.
- Konsument może uzyskać bezpłatną pomoc w sprawie rozstrzygnięcia sporu
między nim a Sprzedawcą, korzystając także z bezpłatnej pomocy powiatowego
(miejskiego) rzecznika konsumentów lub organizacji społecznej, do której
zadań statutowych należy ochrona konsumentów (m.in. Federacja Konsumentów,
Stowarzyszenie Konsumentów Polskich).
§ 13
Dane osobowe w Sklepie internetowym
1. Administratorem
danych osobowych Klientów zbieranych za pośrednictwem Sklepu internetowego jest
Sprzedawca.
2. Dane osobowe
Klientów zbierane przez administratora za pośrednictwem Sklepu internetowego
zbierane są w celu obsługi kontaktu z Klientem, realizacji Umowy Sprzedaży oraz
w celach marketingowych.
3. Odbiorcami
danych osobowych Klientów Sklepu internetowego mogą być:
- W przypadku Klienta, który korzysta w Sklepie internetowym ze sposobu
dostawy firmą transportową współpracującą ze Sklepem, Administrator
udostępnia zebrane dane osobowe Klienta wybranemu przewoźnikowi lub
pośrednikowi realizującemu przesyłki na zlecenie Administratora.
- W przypadku Klienta, który korzysta w Sklepie internetowym ze sposobu
płatności elektronicznych Administrator udostępnia zebrane dane osobowe
Klienta wybranemu podmiotowi obsługującemu powyższe płatności w Sklepie
internetowym.
4. Klient ma prawo
dostępu do treści swoich danych oraz ich poprawiania. O takim celu należy
poinformować Sklep Prmeble pocztą elektroniczną na adres kontakt@prmeble.com.pl
5. Podanie danych
osobowych jest dobrowolne, aczkolwiek niepodanie wskazanych w Regulaminie
danych osobowych niezbędnych do zawarcia Umowy Sprzedaży skutkuje brakiem
możliwości zawarcia tejże umowy.
6. Szczegółowe
informacje na temat danych osobowych znajdują się na stronie Sklepu w
zakładce Polityka prywatności.
§ 14
Postanowienia końcowe
1. Umowy zawierane
poprzez Sklep internetowy zawierane są w języku polskim.
2. Sprzedawca
zastrzega sobie prawo do dokonywania zmian Regulaminu z ważnych przyczyn to
jest: zmiany przepisów prawa, zmiany sposobów płatności i dostaw – w zakresie,
w jakim te zmiany wpływają na realizację postanowień niniejszego Regulaminu. O
każdej zmianie Sprzedawca poinformuje Klienta.
3. W sprawach
nieuregulowanych w niniejszym Regulaminie mają zastosowanie powszechnie
obowiązujące przepisy prawa polskiego, w szczególności: Kodeksu cywilnego;
ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną; ustawy o prawach konsumenta,
ustawy o ochronie danych osobowych.
4. Klient ma prawo
skorzystać z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia
roszczeń.